21 Ocak 2015 Çarşamba

Boris Vian - Günlerin Köpüğü


Puanım: ★★★★☆

Kapağında; Çağdaş Aşk Romanlarının En Çarpıcısı gibi iddialı bir tanımla karşılıyor bizi kitap. Fakat bence şahit olduğumuz bu aşk çarpıcıdan ziyade tamamıyla büyüleyiciydi. Daha ilk sayfalardan beni yakalamayı başardı Günlerin Köpüğü. Elimdeki hikayenin potansiyeli, beni nerelere götürebileceği, bu yolculukta karşıma çıkacak türlü büyülü oluşumlar, düşüncükçe beni heyecanlandırdı. Bu şekilde daha ne olduğunu tam kavrayamadan atıldım zengin beyefendi Colin, yetenekli yemek sanatçımız Nicolas, siyah bıyıklı gri fare, bestelenmiş bir ezgi edasıyla ortalıkta salınan güzel Chloé ve Jean-Sol Partre düşkünü Chick’in dünyasına.
Okurken kulağınıza sevdiğiniz caz ezgileri çalınacak,  burnunuza hüzünlü çiçek kokuları gelecek. Yazarın hayal gücü beni fazlasıyla etkiledi. Tahmin ettiğimin ötesinde şeylerle karşılaştım. Kullandığı büyülü imgeler, ince düşünülmüş kurgular, karakterlerdeki masumluk, Colin’in çaresiz aşk arayışları beni kitaba bağladı.
Okuduğum ilk Boris Vian kitabıydı Günlerin Köpüğü ve eminim ki son da olmayacak. Yalnız şunu da söylemeden geçemeyeceğim ki 250 sayfa kesinlikle yeterli değil bu kitap için. Colin ve Cholé ‘nin aşkı çok aceleye gelmiş bana sorarsanız. Paldır küldür başladı, gelişti ve sonlandı bu aşk. Biraz daha şahit olmak isterdim onların ilk heyecanlarına, tutkularına, duygularını onlarla birlikte daha yoğun yaşamak isterdim. Bu konuda bana zayıf geldi kitap. Her şey çok hızlı yaşandı.
Ama eğer gerçeküstü dünyalarla aranız iyiyse ve sıradan aşklardan sıkıldıysanız, Günlerin Köpüğü’nü siz de bir çırpıda, zevkle okuyacaksınız. Ayrıca henüz Boris Vian ile tanışmadıysanız bu kitap, ilk olmak için kesinlikle ideal.
Biraz da bana hitap etmiş cümlelerini paylaşayım sizlerle;

“Güneş de Cholé’ yi bekliyordu, ama o gölgeler yaparak, uygun aralıklarla yabani fasulye tohumları yeşerterek, panjurları iterek, Cepede’ ci farkında olmadan yaktığı bir sokak lambasını utandırarak kendini oyalayabiliyordu.”
“Sizi öpmeye doymam için aylar, aylar geçmesi gerekecek. Size, ellerinize, saçlarınıza, boynunuza konduracağım öpücükleri bitirmem için yıllarca ay geçmesi gerekecek…”
“Canım yanıyor diye mırıldandı Cholé. Gözleri kadar iri gözyaşları gözkapaklarının köşesinde göründü ve yuvarlak tatlı yanaklarında soğuk çizgiler çizdi.”

not; fonda çalmasını tavsiye ettiğim yapıt; Duke Ellington - Chloé
not2; bu rüya gibi kitabın bir de filmi var, ben henüz izlemedim. Ama siz izlemek ister ya da merak ederseniz, yorumlar, fragman ve fotoğraflar için afişine tıktıklamanız yeterli olacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder