25 Haziran 2015 Perşembe

Ayşe Kulin - Gizli Anların Yolcusu



Gizli Anların Yolcusu
Ayşe Kulin
Everest Yayınları
427 sayfa
Puanım: ★★★★☆

Hepimizin vardır 'gizli anları'... Böylesi veya başka türlüsü. Herkesin vardır sırları, sakladıkları, anlatamadıkları... İşte tamamen anlatılamayanlar üzerine kurulu bir kitap. Yine bir 'Kulin' klasiği.

Kalemini en sevdiğim yazardır Ayşe Kulin. Her eserini soluksuz okurum ama bunu öyle yapamadım. Okutamadı 'Gizli Anların Yolcusu' kendini bana öyle soluksuzca. Kavgalar ettim kendimle; savaşlar, kızgınlıklar yaşadım içimde. Nefret büyüttüm. Ama ne yazara ne de esere. "Böyle roman mı yazılır!" demedim asla. Demem de... Kavgam kahramanıylaydı kitabımızın. Sakladıklarınaydı nefretim. Kızgınlığım kaldıramayışımdandı ihanetleri. Belki de bir kadın olduğum içindi öfkem, kırgınlığım, üzüntüm.

Hep üzüldüm Eda'ya, aldatılışına, kandırılışına; ama o da biliyordu, hissediyordu, güçlü kalıyordu. Bunu gördükçe gurur da duydum onunla. Hep kızdım İlhami'ye nasıl olabilir, bunu nasıl yapabilir diye hep sorguladım. Anlayamadım sevgisini, aşkını. "Böyle aşk mı olur!" dedim hep. Bazen nefret ettim Bora'dan, doğru adam değildi seçtiği; bazen çok ağladım yaşadıklarına. Kıyamadım, canım acıdı... Derya... O çılgın kızı bazen fazlasıyla şımarık buldum bazense üzüldüm karşılıksız -asla karşılığı olamayacak- aşkına... Ve Handan... Cadı diye tanımladım çoğu zaman, kitabın kötü karakteriydi benim için ama o da bir kadındı ve sevmişti, çaresi yoktu... 

Yani demem o ki sindire sindire okunacak bir kitap. Bir 'Sevdalinka' olmayabilir benim için ya da bir 'Veda-Umut' değildir ama Ayşe Kulin severlere tavsiyem, yazarımız yazmış yine en özelinden. 

Şunu da söylemeden geçmeyeyim. 'Gizli Anların Yolcusu' 4 kitaptan oluşan serinin bir parçası oldu. Tamamlayıp belki bir kitabını daha sizlerle paylaşabilirim. O zaman orada tekrar buluşmak üzere... Keyifli okumalar :)

vakitsiz birer ölüm sanki geceler
bir bakımlık ay düşüyor herkesin payına
ve hiç dönüp de soran olmuyor
eklenen hangi düşler bir sonraki sabaha*

sen aşktan çıktın yola
görmüyor musun
uyurgezer bir şarkının peşinde
çoktandır firardasın*

duyarsın
derinlerde bir yerlerde
insanın insana bölünmesidir yalnızlık*

*Kitapta Tekin Göneç'in dörtlüklerine de yer verilmiş, ben de sizlerle bazılarını paylaşmak istedim. Şiir severlere de tavsiyem, bu da ayrıca ilginizi çekecek :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder